Direct mail is net entertainment. De ontvanger wil verrast worden, iets ‘spannends’ krijgen. Hij scant je mailing met maar één gedachte: ‘what’s in it for me’. Hij kijkt en leest niet in een logische volgorde, dus alles wat afwijkt en opvalt, krijgt extra aandacht.
Twijfel je of je genoeg opvalt met jouw DM? Vul hieronder e-mailadres in en wij nemen contact met jou op voor een vrijblijvend testplan op basis van jouw eerdere resultaten van je direct mail.
Een ‘brief die meelift’ oftewel een liftletter, is een gouwe ouwe die de respons vaak flink verhoogt. De inhoud kan van alles zijn: een extra voordeel, de aanbeveling van een collega of een alternatief aanbod dat goedkoper is of juist exclusief en duurder.
Het kan eenvoudigweg een twee keer gevouwen A4 zijn (bedrukt als envelop) maar ook een full swing gepersonaliseerde brief met envelop.
Eén ding is zeker: de liftletter is een test waard!
• Een cadeaucode of scratch-off
• Een extra korting voor snel reageren
• Testimonials van andere klanten
• Extra argumenten van een collega
• Meer informatie over een cadeau
• Een alternatief aanbod, goedkoper of juist duurder, maar altijd exclusief en alleen voor de ontvanger
Wij zijn een fullservice direct marketingbureau met een sterke focus op direct-mail. Meer dan 25 jaar ervaring en een team van enthousiaste specialisten.
Als direct marketeers zijn we altijd op zoek naar meer respons. Wat werkt wel en wat werkt niet? Wat als je dit doet of juist dat? In al die jaren hebben we een hoop ervaring opgebouwd. Met het boeien en (opnieuw) binden van klanten en donateurs. Door de juiste boodschap, op het juiste tijdstip en de juiste plaats. Met één doel voor ogen: een maximale ROI, oftewel return on investment. Want goud win je alleen wanneer alle details kloppen.
Download 10 stappenplanPeter Burmanje van PSI-Vransen is een diehard DM-man. Vraag hem wat over personaliseren en hij heeft meteen een interessant verhaal. Vraag hem wat ze bij PSI-Vransen aan DM doen en hij zal ’alles’ antwoorden; van creatie tot deurmat en alles wat daar tussenin zit. En je kunt het als klant zo samenstellen als je wilt: alleen productie of handling, geen probleem. Maar Peter zal altijd vertellen waar je rekening mee moet houden. Zijn blogs zijn daar een voorbeeld van.
Lees nu peters blog