Elk detail telt bij direct mail, want je hebt maar een paar seconden om de ontvanger te overtuigen dat hij verder moet kijken en lezen. Vormgeving speelt daarin een grote rol. Van kleur en afbeeldingen tot en met stijl.
Zorg dat je prettige kleuren gebruikt, die aansluiten bij je merk. En dat alles in het teken staat van het overtuigen van de ontvanger dat hij moet reageren.Professor Siegfried Vögele heeft met oogcamera-onderzoek aangetoond hoe mensen kijken en lezen, in welke richting en in welke volgorde. En waar we afbeeldingen moeten plaatsten om de lezer ‘in’ onze boodschap te houden. Laat de vormgeving aanDM-professionals over als je wilt profiteren van alle bestaande kennis.
• Gebruik niet teveel kleur(en), tenzij dit expliciet bij de doelgroep past
• Zorg dat alle teksten goed leesbaar zijn
• Gebruik een goede hiërarchie, zodat de ontvanger kijkt en leest hoe jij dat wilt
• Mooi en rustig werkt vaak minder goed
Test eventueel kleuren, afbeeldingen en stijlen, want elke doelgroep is anders
Wij zijn een fullservice direct marketingbureau met een sterke focus op direct-mail. Meer dan 25 jaar ervaring en een team van enthousiaste specialisten.
Als direct marketeers zijn we altijd op zoek naar meer respons. Wat werkt wel en wat werkt niet? Wat als je dit doet of juist dat? In al die jaren hebben we een hoop ervaring opgebouwd. Met het boeien en (opnieuw) binden van klanten en donateurs. Door de juiste boodschap, op het juiste tijdstip en de juiste plaats. Met één doel voor ogen: een maximale ROI, oftewel return on investment. Want goud win je alleen wanneer alle details kloppen.
Download 10 stappenplanPeter Burmanje van PSI-Vransen is een diehard DM-man. Vraag hem wat over personaliseren en hij heeft meteen een interessant verhaal. Vraag hem wat ze bij PSI-Vransen aan DM doen en hij zal ’alles’ antwoorden; van creatie tot deurmat en alles wat daar tussenin zit. En je kunt het als klant zo samenstellen als je wilt: alleen productie of handling, geen probleem. Maar Peter zal altijd vertellen waar je rekening mee moet houden. Zijn blogs zijn daar een voorbeeld van.
Lees nu peters blog